Při léčbě pak Dagmar Žáčkové došlo, že se k právnické profesi nemůže a ani nechce vrátit. Následovaly tak myšlenky, jakým směrem se vydá dále. „Jelikož jsem holka odkojená Vysočinou, která většinu času trávila na zahradě, kde se neustále něco pěstovalo a chovalo, začaly mé myšlenky směřovat k floristice,“ vybavuje si zpětně.
Do karet jí hrálo také to, že její rodiče před patnácti lety koupili bývalý statek s poměrně velkým pozemkem. Pak na internetu narazila na článek o jedné z prvních květinových farem v České republice a bylo rozhodnuto. Květiny bude nejen vázat, ale i pěstovat. Květinový ateliér Nymfea jako rodinná firma se sídlem ve Vyskytné u Pelhřimova a pobočkou v Praze se navíc snaží minimalizovat jakýkoliv odpad, plastů se tam využívá jen minimum.

Nymfea přitom nemá žádnou kamennou prodejnu, jen floristické dílny a velkou květinovou farmu na Vysočině, které jsou veřejnosti běžně nepřístupné. Veškerý prodej je na zakázku, objednávky chodí přes webový formulář nebo přes e-mail.
Zajímavé je podle Žáčkové odlišné chování zákaznic v Praze a na Vysočině. Ty na pomezí Čech a Moravy mají větší zájem o květiny z dovozu. „Na svatby hodně poptávají středomořský eukalyptus a dovozové růže. Pražské zákaznice zase oceňují právě lokální a ekologicky pěstované květiny,“ porovnává floristka.
S podnikáním přitom začala Dagmar Žáčková pár měsíců před tím, než udeřila pandemie covidu a s ní související zákazy. Při dotazu na současnou ekonomickou krizi a všeobecné zdražování tak žena s nadsázkou říká, že je na krize už zvyklá. „Šetřilo se více vloni na podzim, hlavně co se týkalo firem. Spousta zákazníků netušila, co přinese zima. Pár zakázek nám firmy odřekly,“ krčí rameny.

Nyní se už Dagmar Žáčková těší na svatební sezónu, která právě začíná a vypadá dobře. „U nevěst už delší dobu frčí ,přírodní svatba´. Poslední tři roky byly víceméně ve znamení pastelových barev růží, bílých eustom a eukalyptu, následováno pivoňkami. Snažíme se ale co nejvíce promovat právě české, ekologicky pěstované květiny. Letos se nám to konečně daří,“ těší ji.
Něco jiného pak jsou firemní klienti, u kterých má floristka víceméně volnou ruku. Při vytváření aranžmá ze sezonních květin bývá limitovaná pouze požadovanými barvami, případně zaměřením firemní akce. Vedle toho Nymfea také zdobí hotely a penziony, nabízí i zajímavou službu květinové předplatné nebo workshopy pro veřejnost i firmy. Vždy ale hraje důležitou roli individuální přístup.
S aktuálním oteplením a příchodem jara roste zájem o typicky jarní květiny, jako jsou tulipány, narcisy nebo pryskyřníky. „Lidé si prostě po dlouhé zimě chtějí přinést jaro domů,“ usmívá se Dagmar Žáčková.