Jelikož Blanka Přibylová zaznamenala nezdar s reklamací účtů za telefon u provozní firmy, obrátila se na Český telekomunikační úřad. Bohužel ani u něj nenašla zastání.
ČTÚ: Vina je na vaší straně
„Obdržela jsem zamítnutí, na které jsem hned vzápětí reagovala podáním žádosti o rozklad,“ sdělila podnikatelka Blanka Přibylová. Podle jejích slov uvedl úřad jako důvod k zápornému vyřízení žádosti skutečnost, že si měla hotelovou internetovou telefonní ústřednu lépe zabezpečit. Vina je tedy na její straně.
„Ano, paní Přibylová neměla z našeho pohledu dostatečně zabezpečenou ústřednu, respektive svůj počítač v kanceláři. Proto jsme také její žádost zamítli,“ potvrdila mluvčí ČTÚ Dana Makrlíková s tím, že eticky jí měl provozovatel ústředny říci, aby si svůj počítač proti případnému zneužití řádně zabezpečila.
„Bohužel tato povinnost není zákonem dána. Každopádně bych jí radila podat si proti rozhodnutí rozklad,“ dodala Marklíková.
Podle firmy Wia, která ústřednu ženě dodala, však zařízení nebylo připojeno k jejich distribuční síti a nebylo jimi ani spravováno. Zařízení ženě pouze dodali.
Hovory do Lichtenštejnska
Když si žena 30. září 2009 všimla, že telefony opět nefungují, a než se stihla domluvit s technikem na termínu opravy, bylo už pozdě. Volali jí z firmy, která telefonické spojení provozuje. „Říkali, že už dva a půl dne někdo z čísla mé kanceláře soustavně volá do Lichtenštejnska. A to se dělo i ve chvíli, kdy jsem byla čtyřicet kilometrů od hotelu,“ popsala tehdy Blanka Přibylová.
O dva dny později jí přišla první faktura na ohromující částku – během dvou dnů, tedy za 29. a 30. září, někdo skrze její telefonní ústřednu provolal celkem 915 tisíc korun. Později pak poškozené přišla ještě faktura za 1. říjen, a to na 532 tisíc korun.
Případem se kromě českých policistů zabývá také Interpol.