A strážníci tuto možnost, s ohledem na ostatní povinnosti “šerifů“, hojně využívají. Za první měsíc byli strážníci s radarem v ulicích k vidění v osmnácti dnech. Týdně měření v ulicích prováděli i čtyřikrát.

Někteří šoféři jsou ale nepoučitelní, nohu na plynu nesundali ani před varovnou dopravní značkou informující o možnosti měření rychlosti.

Nejčastěji měří v Havlíčkově ulici

„Celkem bylo zjištěno 84 překročení maximální povolené rychlosti. Z tohoto počtu byly dva přestupky postoupeny příslušnému správnímu orgánu. Ostatní přestupky byly na místě projednány v blokovém řízení,“ sdělil Deníku zástupce ředitele městské policie Stanislav Maštera.

Z osmi lokalit přitom strážníci nejčastěji monitorují úsek v Havlíčkově ulici u základní školy. Tam také bylo zdokumentováno nejvíc dopravních přestupků.

Kvůli radaru prý chybí jinde

Práce s radarem se na další činnosti městských policistů podle Maštery projevila i negativně. „Značným způsobem byla omezena operativnost a mobilita naší činnosti. Nejsme tak schopni rychle reagovat na požadavky občanů,“ postěžoval si Maštera.

Jako kladnou stránku hodnotí preventivní účinek značek. „V označených úsecích řidiči povětšinou jezdí velmi opatrně,“ dodal.

Strážníky s radarem je v Jihlavě možné potkat na Pávově, v Pávovské, Žižkově, Jiráskově, Polenské, Brněnské a Havlíčkově ulici. Rychlost mohou měřit jen ve směru jízdy označeném dopravní značkou. Celkem šestnáct nových dopravních značek stálo městskou kasu osmdesát tisíc korun.