Společnost Westerfield International AG využívá pro prodej holicích strojků a břitů společnosti Mylando AG nebo Mylano AG. Lidé si však stěžují, že jim holítka Good Shave Man nebo Good Shave Woman vůbec nedorazila.

I přesto po nich nyní prodejce vymáhá nejen zaplacení ceny zboží a poštovného ve výši 149 korun, ale také upomínky za 59 korun. „Pokud společnost po spotřebiteli požaduje zaplacení údajně doručeného zboží, má povinnost v případě sporu prokázat, že k doručení opravdu došlo,” uvedla ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Podle informací dTestu má spotřebitel má právo objednávku zrušit ještě před obdržením zásilky. Stačí zaslat společnosti odstoupení od smlouvy, a to ideálně v písemně formě, doporučeně a s dodejkou na českou poštovní adresu výše uvedených společností, která je pro všechny stejná – P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Není tedy nutné psát na zahraniční adresy těchto společností.

S odstoupením od smlouvy je vhodné spojit odmítnutí úhrady upomínky z důvodu nedoručení zboží a žádat odstranění osobních údajů z databází těchto společností.

Neposílejte dopis do ciziny, radí dTest

„Spotřebitel může ve všech případech kontaktovat pražský P.O. BOX uvedený na vystaveném dokladu. Vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy je zasílání dopisu do ciziny nepřiměřené,” vysvětlila Eduarda Hekšová. „Není-li zákazník s takovými podmínkami seznámen už během hovoru, nezavazují jej,” doplnila.

Pokud spotřebitel zboží obdržel, může do 14 dnů zaslat odstoupení od smlouvy a rovnou k němu připojit i zboží, přestože na jeho vrácení má dalších 14 dnů. V případě, kdy prodávající neinformuje spotřebitele o jeho právu na odstoupení, prodlužuje zákon čtrnáctidenní lhůtu o celý jeden rok.

„Rozhodne-li se spotřebitel zboží si ponechat, musí počítat s tím, že se nejspíše zavázal k odběru dalších balíčků, za které bude muset společnosti platit,” upozornila ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.