Stroj Airbus AS350B3 se s šestičlennou skupinou zřítil v blízkosti ledovce Knik. Předpokládá se, že skupina se v oblasti věnovala heliskiingu, tedy extrémnímu sportu, při němž jsou jezdci na lyžích nebo snowboardu vysazováni z vrtulníku do volného terénu.

O život přišli 56letý Kellner a další muž z Čech, padesátiletý Benjamin Larochaix. Mezi mrtvými jsou podle vyšetřovatelů také 52letý Gregory Harms z Colorada a dva muži z Aljašky- 38letý Sean McManamy a 33letý pilot Zachary Russell.

Zřícená helikoptéra na Aljašce, ve které zahynul Petr Kellner.
Přeživšího jsme vyzvedli hned, těla dalších druhý den, popsal operaci důstojník

Bývalý český reprezentant ve snowboardingu, 48letý David Horváth, je jediným přeživším. Hospitalizován byl v nemocnici Providence Alaska Medical Center v Anchorage a jeho stav je vážný, uvedl v pondělí mluvčí nemocnice. Rozsah Horváthových zranění není znám.

 Vrtulník se zřítil asi 34 kilometrů jihovýchodně od městečka Palmer na svahu v blízkosti ledovce Knik. Obtížně dostupný terén a očekávaná sněžná bouře podle vyšetřovatelů komplikovaly přístup k místu neštěstí. Vyšetřovatelům se nicméně podařilo vrak vrtulníku vyfotit, než jej pokryl sníh.

Vyšetřování příčiny neštěstí 

"Zdá se, že vrtulník narazil do hory asi deset až 15 stop (tři až 4,6 metru) pod hřebenem v nadmořské výšce přibližně 5500 stop (1676 metrů) a následně sjel 800 až 900 stop (244- 274 metrů) po svahu," řekl na pondělní tiskové konferenci Tom Chapman z amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

K místu tragédie se podle Chapmana lze dostat pouze vrtulníkem. Zda se vrak podaří plně odstranit, než jej zcela pokryje sníh, podle vyšetřovatelů není jasné.

Petr Kellner
Petr Kellner byl muž na vrcholu. Pravidla diktoval sám, politiky nepotřeboval

"Předpokládáme, že vrak je nebo brzy bude zakryt sněhem," uvedl Chapman podle webu Alaska's News Source. "Naším cílem je porozumět nejen tomu, co se stalo, ale také proč, a doporučit změny, které zabrání tomu, aby se to opakovalo, " dodal.

Při vyšetřování příčiny neštěstí NTSB podle Chapmana bude mimo jiné zkoumat záznamová zařízení a jaké byly na místě povětrnostní podmínky.