„Když jsem ve středu ráno zaparkovala na parkovišti, přišel ke mně hlídač a řekl mi, že zde stát nemůžu,“ stěžuje si matka dvou dětí. Na otázku proč, dostala odpověď, že na místě podle kamerového systému parkuje často a celé dny.

„Nechceme, aby se ze City Parku stalo odkladné parkoviště. K dotyčné paní jsme se chovali slušně a dlouho její parkování tolerovali,“ uvedl ředitel Pavel Henzl. Podle něj žena stála na jednom místě deset hodin denně.

„City Park jsem si oblíbila a jezdila jsem tam nakupovat. Oběma dětem jsem tam například koupila nové boty a řadu věcí pro sebe i pro manžela, včetně jídla,“ řekla Pechová. „Utratila jsem tam dost peněz,“ dodala.

Henzl zároveň připomněl, že Zuzana Pechová není první člověk, se kterým podobnou věc řešil. Stejné podmínky uplatňuje už od začátku fungování nákupního centra.

„Já jako zaměstnanec musím parkovat v podzemním podlaží -3. Přímo nám to bylo řečeno,“ svěřila se Lenka, jedna z pracovnic v City Parku.
Pechová své auto nechávala stát většinou v prvním parkovacím podlaží. „Ve druhém poschodí jsem parkovat nechtěla. Nesvítí tam všechna světla a bála jsem se tam,“ tvrdí matka dvou dětí.

„Moje kolegyně měla nepříjemnosti, když parkovala nahoře. V práci mi také říkali, že se nesmí stát dlouho na jednom místě nebo přes noc kvůli vytírání,“ sdělila Lenka.

Podle ní mají hlídači dostávat prémie za to, že dávají pozor, aby nikdo neparkoval na jednom místě. Na vrátnici se však hlídač k tomuto tématu odmítl vyjádřit.

„Problémy, které občas řešíme s lidmi, kteří si nárokují osobní, časově neomezené využívání parkoviště, jsou daní za to, že umožňujeme našim zákazníkům parkovat zdarma,“ vyjádřil se Henzl.

Jihlavě může parkování v nákupním centru pomoci při řešení nedostatku parkovacích míst. Postup City Parku však neřeší.
„Když si provozovatel přeje, aby to nebylo veřejné parkoviště, tak se s tím nedá nic dělat. Víte, já mám hlavně problémy s parkováním na povrchu,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Jihlava Ján Tinka.

Lenka Pospíšilová, Pavla Janoušková