Kolemjdoucím maminkám se to zrovna nezamlouvá. „Dcera říkala, že to mají za prvé blbě napsané a za druhé, že se to nehodí na hospodu,“ reagovala kolemjdoucí Jana Procházková. „Určitě by tam ta reklama neměla zůstat,“ poznamenala také Jitka Klímová.

Součástí mojita je vedle limetkové šťávy a sody na dolití i světlý rum. Ve většině barů nápoj podávají s ledovou tříští, nesmí chybět lístky máty a lžička cukru. „Inspirovali jsme se televizní reklamou na žvýkačky Orbit. Nemyslím si, že bychom do restaurace takto lákali děti,“ vysvětlovala včera odpoledne číšnice Sandra Röhrichová. „Mojito se jinak dá dělat i nealkoholické. Pokud by tedy náhodou děti přišly, namíchali bychom nápoj bez rumu a snížili cenu,“ dodala číšnice.

„Slovo ,děcka’ je myšleno i na děti pod 18 let,“ myslely si tři nezletilé dívky Jana, Míša a Lucina. Příjmení nechtěly zveřejnit. Podle Libora Štajera z pražské advokátní kanceláře K.M.V.S., která se zaměřuje na právní služby v oblasti reklamy, lze reklamu akceptovat. „Podle mého názoru jsou cílovou skupinou nabídky dospělé osoby, protože oslovení ,děcka’ je běžně užívané nářeční oslovení dospělých osob, a nikoliv dětí,“ zdůvodnil advokát.