Pávov – okrajová část Jihlavy – přitom bude od pondělka dva měsíce místem, kterým opět povede objížďka kvůli opravám na přivaděči. Ve druhé polovině května tudy navíc má mířit veškerá doprava od Havlíčkova Brodu.

„Bude to chuťovka. Už jsme si to zkusili vloni, když byl přivaděč zčásti zavřený. Jak vidíte, chodníky pořád neexistují, tak by aspoň mohli přemýšlet o omezení rychlosti. Někteří řidiči kamionů tady jezdí fakt jako prasata,“ upozornila obyvatelka Pávova Jitka Vráblová. „Žije zde dost maminek s dětmi, které se bojí vyjít. Myslím si, že to v Pávově na objížďku není připravené,“ domnívala se včera další z místních Zdeňka Pařilová.

Pávovem budou projíždět v první fázi do poloviny května hlavně auta ve směru od Brna do průmyslové zóny a ve směru z průmyslové zóny a z Bedřichova na Havlíčkův Brod. Kvůli uzavírce přivaděče bude komplikovanější například zásobování podniků Bosch Diesel a Automotive Lighting. Tam jezdí jen z logistického areálu Jipocaru u Stříteže denně kolem stovky kamionů. Do dřevokombinátu Kronospan míří asi 220 kamionů denně.

Naopak, nárůst dopravy nečeká sídliště Březinky. Okružní ulicí byla původně vedena jedna z objízdných tras pro kamiony. „Aby ulice nebyla přetěžována dopravou, bude objížďka oficiálně vyznačena přes město (ulicemi Brněnská, Hradební, Dvořákova a Jiráskova – pozn. redakce),“ informoval dopravní inženýr jihlavské policie Jiří Kučera.