Šestiměsíční projekt brněnského Centra dopravního výzkumu (CDV) pomalu končí a bude na radních, aby rozhodli, co dál. „Prodloužení projektu, případně přestěhování kamer na další křižovatku je otázkou jednání, která se uskuteční do čtrnácti dnů,“ poznamenal Martin Hájek z Centra dopravního výzkumu.
„Výsledky budeme vyhodnocovat až po skončení půlročního období. Myslím si, že kamery ale v Jihlavě zůstanou. Rozhodovat se bude o tom, kde je budeme chtít, a o tom, co po nich budeme chtít. Například je možné měřit i úsekovou rychlost,“ nastínil náměstek jihlavského primátora Josef Kodet. „O kamerách se hodně psalo. Mají určitě efekt. Ten, kdo o nich ví, dává si na křižovatce pozor,“ soudí mluvčí policistů Jaroslava Slavíková.
V 59 případech řidiči zaplatili pokutu, 73 případů se řeší a 37 případů bylo odloženo. Zejména proto, že osobu za volantem ze snímku nelze následkem špatných světelných podmínek identifikovat. „To je slabé místo systému,“ uznal náměstek Kodet. Průjezd na červenou se trestá odpočtem pěti bodů a pokutou v rozmezí od 2500 do 5000 korun.
„Zda kamery zachytily více jihlavské, nebo mimojihlavské řidiče, to zatím nevyhodnocujeme,“ podotknul Vladimír Findejs z magistrátního odboru dopravy. Kamery si město může pronajmout nebo koupit. V případě koupě se hovoří o pořizovacích nákladech kolem jednoho milionu korun.