Zastupitelé první nesoulad vyhladili. Cvičiště dodatečně zařadili do městského územního plánu. Pro jich bylo 31, ani jeden proti.
„Chtěl bych zastupitelům poděkovat. Byl jsem připraven na odstranění stavby. I zeminu bych navezl zpátky. To, že k tomu nedošlo, je dobře. Zvítězil rozum,“ oddechl si Musil, majitel autoškoly. „Tak úplně na černo stavěno nebylo. V srpnu 2003 jsem obdržel územní rozhodnutí a dostal povolení na vybudování vjezdu, oplocení a na úpravu terénu. Pravomoci jsem ale přesáhl,“ uznal.
„Je tam problém. Byly ovšem vyměřeny pokuty (za nepovolený zábor zemědělského půdního fondu a za stavbu bez stavebního povolení, dohromady zhruba 145 tisíc korun – pozn. redakce), které investor uhradil. Také nabídl 650 metrů pozemku zdarma na vybudování cyklostezky,“ přimhouřil při hlasování oči třeba náměstek primátora Radek Vovsík (ODS). „Cvičiště je pro město potřebné. Dopravní společnosti mají problémy se sháněním řidičů,“ dodal.
„Areál roste u silnice, která je v zimě nesjízdná a na které se i jindy auta těžko vyhýbají. Chybí chodník. Byl bych rád, kdyby investor dostal podmínku zajištění bezpečné dopravní obslužnosti,“ upozornil další občanský demokrat Martin Vetchý. „Tuto podmínku budeme řešit v rámci územního řízení. Město bude jedním z účastníků,“ reagovala vedoucí magistrátního odboru rozvoje města Alena Kottová.
Podobná autocvičiště existují v Mostě a ve Vysokém Mýtě.
• dětské dopravní hřiště
• plochy, na kterých se budou cvičit rizikové situace (například smyky nebo včasné zastavení při náhlém vstupu osob do vozovky)
• křižovatka se semafory
• kruhový objezd