Štoky budou přispívat na náklady zhruba 330 korunami denně. Budou zařazeny do tarifního pásma II. Hodinové základní jízdné tedy vyjde na patnáct korun, zlevněné na sedm. Měsíční kupon stojí 390 korun.

„Linkový autobus, který Štoky projíždí v sedm hodin, bývá přeplněný školáky a lidmi, dojíždějícími z Havlíčkobrodska do zaměstnání v Jihlavě. Tento autobus naše lidi někdy i dvakrát nebo třikrát za týden vůbec nenaložil,“ zdůvodnil rozjezd spolupráce s dopravním podnikem starosta Novák. A večer z Jihlavy do Štoků nejezdí žádný spoj po 19. hodině.

Nově vzniknou zastávky Štoky-Zvonějov, Štoky-Na kopci a Štoky-náměstí. Prodlouženy budou spoje s výjezdem z jihlavského Masarykova náměstí v 6.28 a 22.35.

„Uděláme si průzkum. Pokud by například nočním spojem jezdili dva nebo tři lidé, zrušíme ho,“ předeslal starosta Zdeněk Novák.

„Dopravní podnik rozšiřuje ztrátové aktivity na úkor jihlavských občanů. Občané Vysoké a Popic si mohou o večerních spojích MHD nechat zdát, ač jsou plnohodnotnými občany Jihlavy,“ upozornil jihlavský zastupitel Vratislav Výborný (SNK-ED). „Jsou to dva párové spoje.

Pokud náklady uhradí městys Štoky v plném rozsahu, tak proti tomu nic nemáme. Prioritou by ale mělo být zajíždění do příměstských částí,“ připojil se i zastupitel za KSČM Pavel Šlechtický.

„Pro dopravní podnik jsou spoje zajímavé. Místo toho, aby autobus stál v Antonínově Dole, otočí se do Štoků,“ oponuje ředitel dopravního podniku Josef Vilím. „Vozidlo bude ekonomičtěji využíváno. Pojede, přičemž náklady budou uhrazeny,“ dodal Vilím.