„Každá ze společností přispěje 70 tisíci korun ročně,“ potvrdila vedoucí personálního oddělení firmy Automotive Lighting Věra Vaverková.

Částka 140 tisíc korun však na posílení spojů nestačí, celkem je potřeba dopravnímu podniku uhradit 210 tisíc korun. „Tuto nabídku jsme učinili. Služby bychom poskytli, ale ten kousek zajetí mimo katastr Jihlavy musí někdo zaplatit,“ potvrdil ředitel Dopravního podniku města Jihlavy Josef Vilím.

„Kde vezmeme chybějící třetinu peněz, zatím není dořešeno,“ ví radní kraje Vysočina Miroslav Houška, který s firmami vyjednává. Nevyloučil, že by 70 tisíc korun mohl doplatit kraj ze svého rozpočtu. „K financování by se měly připojit i další podnikatelské subjekty na rozšířené trase městské dopravy,“ domnívá se zase personalistka Vaverková.

Mimo firem má v lokalitě sídlo i celní úřad. Ten však dotaci neposkytne. Neumožňuje to zákon o rozpočtových pravidlech. „Orgány celní správy nejsou vyjmenovány v okruhu poskytovatelů dotací. Navíc, ani zákon o celní správě neumožňuje poskytovat dotace,“ vysvětlil Jaroslav Růžek z oddělení komunikace ministerstva financí.

V zóně u Tří věžiček nyní pracuje asi 820 osob. Do centra Jihlavy však ze zastávky u areálu Jipocaru odjíždějí v pracovní dny jen dva autobusy. Jeden ve 14.03, který mnozí zaměstnanci píchající ve 14 hodin nestíhají, druhý pak v 15.38. Ve směru od města nepřijíždějí žádné spoje. O víkendech a svátcích autobusová linka 12 lokalitu Tři věžičky míjí úplně.

O jaké spoje by mělo jít?
• dvojice spojů: na ranní směnu a z ranní směny
• dvojice spojů: vozící lidi jednak na odpolední nebo noční směnu a dále zajišťující odjezd z těchto směn
• spoj na ranní směnu od 7 hodin a z této směny (již existuje)
• spoj pro začátek směny v 18 hodin (vzhledem k nepřetržitému provozu v areálu Jipocaru)