České dráhy připravují dokumentaci na opravu kolejí a nástupišť. „Součástí bude i zřízení jednostranného nástupiště u koleje číslo jedna a ostrovního nástupiště mezi kolejemi dva a šest,“ přiblížila Hana Bednářová z ČD. Samotná budova železniční stanice ale zůstane beze změn.

„Další investice do telčského nádraží neplánujeme,“ potvrdila Bednářová. „Nová nástupiště by měla být vyšší, takže by se do vlaků mohlo lépe nastupovat a bezbariérově bude řešen i přechod kolejí,“ doplnil starosta Roman Fabeš.

Kolej číslo čtyři, která je nejblíže nádražní budově plánují České dráhy zrušit. Právě s tímto prostorem počítá ve svém záměru na přesunutí autobusového nádraží město.

To by chtělo do těsného sousedství nádražní budovy kromě autobusových zastávek umístit i nové zázemí pro cestující, které by sloužilo pro vlaky i autobusy. „Dohodli jsme se s dráhami, že toto místo využijeme. V původním návrhu jsme totiž měli navrženo jenom šest parkovacích míst a díky tomu můžeme prostor pro auta přibližně devětkrát zvětšit,“ pochvaluje si Fabeš.

Telč mimo to ještě kalkuluje s dalším prostorem nalevo od stávající budovy vlakového nádraží, které městu na výstavbu parkovací plochy dráhy nabídly. „Jedná se o objekty, které železniční stanice nevyužívá. Kdyby se zdemolovaly, parkoviště by mohlo být místo nich,“ odkryl plán města starosta.
Díky nabídce drah proto také zastupitelé odmítli nabídku Zdeňka Antoně na odkup jeho pozemku. „Tento pozemek je sice v areálu bývalé pekárny v blízkosti vlakového nádraží, ale nabídka od železnice byla výhodnější,“ osvětlil rozhodnutí vedení města vedoucí rozvoje a územního plánování Bohumil Tripal.

A co na úpravu vlakového nádraží a plánovaný přesun autobusového za 30 milionů korun říkají cestující? „Je pravda, že by železniční stanice předělat potřebovala. Často tu musíme přelézat koleje,“ přiznala Jitka Moučková. „Pro ty, kteří potřebují rychle přestoupit z vlaku na autobus to bude výhoda,“ poznamenala Milada Lupačová. „Ale zase si nemyslím, že by teď byla obě nádraží od sebe až tak daleko,“ dodala.