VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať do Rakouska? Nový nekonečný příběh!

KOSTELEC/JIHLAVA - Kdy pojedou vlaky z Kostelce u Jihlavy přes Třešť, Telč a Slavonice do Rakouska? Ta otázka stále není vyřešena. „Je to ostuda,“ říká ministr kultury a senátor za Jihlavsko Václav Jehlička.

23.4.2007
SDÍLEJ:

Za 17 let, co se diskutuje o propojení trati z Kostelce do Rakouska, by se k jižním sousedům doplazil snad i hlemýžď. Foto: DENÍK/Libor Karásek

„Úsek z Telče do Slavonic byl – pro ilustraci – předky vybudován za jeden rok a my tady od roku 1990 budujeme několik set metrů železnice na české straně a Rakušáci několik kilometrů,“ dodal politik.

Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka krčí rameny. „Na rakouské straně není ukončena diskuze o financování projektu,“ vysvětlil. Jižní sousedé se měli ozvat do konce března. Nestalo se.

„Společně s náměstkem ministra dopravy Kocourkem jsme jednali s představiteli rakouských drah. Obě strany došly k tomu, že se spočítaly zcela nesmyslné obrovské náklady. A pod tíhou těch čísel se nic neděje,“ poznamenal ministr Jehlička.

Podle Karla Hanzelky se alespoň ve Slavonicích „něco“ dít začne. Půjde o rekonstrukci nádraží a vybudování zabezpečovacího zařízení. Stavba má letos začít. „V plánu investiční výstavby Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je prozatím pro rok 2007 uváděna částka 10 milionů korun,“ spočítal Hanzelka.

Investice na prodloužení trati k rakouské hranici vyjdou podle posledních propočtů na 93 milionů korun. To u jižních sousedů bude nutné vydat mnohem víc peněz. Nově vybudovat je třeba přibližně sedm kilometrů z Fratres na hranici a také rekonstruovat zhruba 32 kilometrů tratě ze Schwarzenau do Fratres. Náklady tam dosáhnou, podle dřívějších vyjádření dolnorakouského hejtmana Erwina Prölla pro Deník, zhruba 25 milionů euro (v přepočtu asi 700 milionů korun).

Ke spolufinancování se naskýtají evropské peníze. Ovšem s jedním „ale“. „Problém je v tom, že maximum prostředků z evropských fondů půjde na mezinárodní evropské dopravní koridory, ať už silniční nebo železniční. A tam jde o projekty nad 50 milionů euro,“ upozornil náměstek vysočinského hejtmana Václav Kodet.

23.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Na zavátých silnicích Vysočiny blokují dopravu hromadné nehody

Michal Dlouhý

Do Horáckého divadla zavítají pražští herci z komedií Cry baby cry

Zvolili si motto: Nikdy to nevzdáme, a pak ho dodrželi

Salta, Vysočina – Obrovská únava, náročná jízda v těžkém terénu. Stovky kilometrů v obrovském stresu. Účastníci Dakaru si sahají na dno (možná i za něj) svých sil. Obě posádky z Vysočiny v soutěži automobilů však bojují a pokračují dál: Martin Prokop na osmém místě, Tomáš Ouředníček uzavírá čtyřicítku.

Střelecká pohoda smetla poslední Žižkov

Jihlava – Basketbalisté BC Vysočina v neděli splnili roli papírového favorita a nadále vládnou prvoligové skupině A. Lídr soutěže sehrál poslední zápas základní části na své palubovce, kde si celkem snadno poradil s posledním Sokolem Žižkov.

Florbalistky FBŠ Jihlava podlehly Dobrušce

Dolní Cerekev – Florbalistky FBŠ Jihlava si druhé vítězství v prvoligové sezoně, která jim vůbec nevychází, nepřipsaly. V dolnocerekevské hale se musely poklonit i Dobrušce.

Silnice u Štoků je kvůli nehodě neprůjezdná

Vysočina – Ranní sněžení komplikuje dopravu po celé Vysočině. Jen mezi půl šestou a sedmou hodinou ranní přijali policisté hlášení od deseti dopravních nehodách.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>