Právě probíhající výměna poškozených betonových panelů v pravém jízdním pruhu na 154. a 163. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno si proto namísto tří týdnů nutných pro pokládku běžně používaného betonu vyžádá uzavírku pouze na dva dny.

„Speciální receptura, umožňuje rychlé vytvrdnutí betonu. Tento povrch má přitom vlastnosti plně srovnatelné s klasickými cementobetonovými kryty, z hlediska pevnosti a odolnosti je dokonce předčí,“ uvedl technik jakosti Tomáš Ťažký ze společnosti Skanska DS.

Dnes v ranních hodinách byla na 154. a 163. kilometru D1 v pravém jízdním pruhu dokončena výměna a betonáž několika původních betonových desek ze 70. let minulého století v délce zhruba 10 metrů. Desky již byly narušené dlouhodobou nadměrnou dopravní zátěží. Provoz ve směru na Brno je v obou úsecích veden v levém jízdním pruhu. „Každá uzavírka na frekventované dálnici D1 je pro řidiče nepříjemná. Rychletuhnoucí beton však umožňuje zkrátit nutnou dobu uzavírky na dva až tři dny,“ uvedl vedoucí přípravy Jiří Šrůtka ze Skanska DS.

Další opravy s použitím technologie rychletuhnoucího betonu budou zahájeny v pátek 27. dubna v obou směrech na 178. kilometru D1 u Ostrovačic. Doprava bude vedena vždy pouze v levém jízdním pruhu. Úsek bude zprovozněn nejpozději 30. dubna v ranních hodinách.

Uzavírky:
154. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Brno 24.4. – 26.4. ráno
163. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Brno 24.4. – 26.4. odpoledne
178. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Brno 27.4. – 30.4. ráno
178. km – uzavírka pravého stoupacího pruhu směr Praha 27.4. – 30.4. ráno