Povrch cesty vyžaduje opravu a problémem je i nedostatečná šířka. Spojka v některých úsecích nevyhovuje „normě“ pro klíčové vysočinské vozovky. Cesty v páteřní síti kraje mají být široké 9,5 metru.

„Do této kategorie se postupně chceme dostat. Přesně se jedná o dva pruhy o šířce 3,5 metru plus krajnice,“ vysvětlil vedoucí majetkového odboru na krajském úřadě Petr Kolář.

S opravami na silnici II/602 se začne letos. Kraj teď vybírá stavební firmu pro první fázi rekonstrukcí. Objem zakázky? Zhruba 200 milionů korun.
„Začneme ve Velkém Meziříčí v ulici Novosady. Tam navážeme na město, jakmile dokončí rekonstrukci kanalizace (patrně v září – pozn. redakce),“ upřesnil za majetkový odbor Tomáš Pípal.

Start stavby závisí na dění ve Velkém Meziříčí

Do první etapy spadá ještě úsek z Velkého Meziříčí po odbočku na Žďár nad Sázavou před Stráneckou Zhoří a úsek od křižovatky cest na obce Věžnice a Kamenice do Velkého Beranova u Jihlavy.

„Opravy jsou určitě nutné. Nejvíce dobitá mi ale přijde silnice kolem Měřína,“ poznamenala měřínská provozovatelka autodopravy Renata Dobejvalová.

„Šestsetdvojka“ je jednou z nejvytíženějších vozovek druhé třídy na Vysočině. Podle posledních průzkumů tudy denně projede od 2100 do 9700 aut.

Termíny pro stavebníky jsou vypsány volně – od 15. srpna 2007 do 15. října 2008. Frézování a asfaltování si však v jednotlivých úsecích nevyžádá úplnou uzavírku delší než 30 dní, doplnil Tomáš Pípal.

Opravy „šestsetdvojky“ budou v příštích letech pokračovat dál přes Jihlavu na Pelhřimov. „Tam jsou místa, kde má vozovka šířku 6,5 metru. Necháváme vypracovat dokumentaci,“ informoval Tomáš Pípal. Zeměměřiči nyní například pracují u Nového Hubenova na Jihlavsku. Tam by se měla silnice narovnat, stejně jako třeba u Strměch na Pelhřimovsku.

Kudy vede silnice II/602?
Velká Bíteš
Velké Meziříčí
Měřín
Velký Beranov
Jihlava
Hubenov
Pelhřimov