Náměstek hejtmana Václav Kodet zaslal do firem dopis, ve kterém zmiňuje obslužnost 16 spoji. Zástupci podniků mají čas na odpověď do 25. května.

„Navrhovaný počet autobusů je přijatelný,“ naznačili zatím jednatel firmy Jipocar Petr Prokop i vedoucí personálního oddělení firmy Automotive Lighting Věra Vaverková. Jednání však musí pokračovat. Jde o shodu s Dopravním podnikem města Jihlavy na konkrétním jízdním řádu autobusové linky 12.

A ještě nebyla dořešena finanční stránka. Pokud autobusy začnou jezdit, pak za druhé pololetí uvolní každá firma po 35 tisících korunách. Částky pokryjí ztrátovost linky v úseku od územní hranice Jihlavy po zastávku Jipocar. Sídla firem totiž leží už na katastru obce Střítež, nikoli Jihlavy.

Stejným obnosem by měl přispět i kraj. V tomto případě ovšem musí rozhodnout politici. Sbor 45 krajských zastupitelů se sejde 26. června.

V zóně u Tří věžiček nyní pracuje asi 820 osob. Zajíždějí tam zatím jen čtyři spoje dopravního podniku.

Návrh dopravy do průmyslové zóny:

Čas Příjezdy Odjezdy
6.00 dva spoje před šestou (jeden existuje) dva spoje po šesté
7.00 jeden spoj před sedmou (existuje) jeden spoj po sedmé
14.00 dva spoje před 14. dva po 14. (jeden existuje)
18.00 jeden spoj před 18. jeden po 18.
22.00 dva spoje před 22. dva spoje po 22.

Zdroj: jednotlivé firmy, krajský úřad