„Ne, neuvažuji o tom, že bychom do Polné o víkendu jezdili. Zatím jenom zajišťujeme dopravu pro Telč a okolí,“ uvedl dopravce Radek Čech. Podobného názoru je i ICOM transport.
„Požadavek na zajištění dopravy musíme dostat od města nebo kraje. Jsme připraveni vykrýt všechny závazné objednávky, ale od Polné jsme zatím nic takového nedostali,“ dodala předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová.
„Lidé se často mylně domnívají, že dopravce posílá své vozy do míst či časů, které by podle něho bylo vhodné z různých důvodů zabezpečit. Dopravci včas v rámci základní obslužnosti nepřísluší určovat který autobus, kdy a kam pojede,“ dodala.
Lidé v Polné a okolí jsou ale s momentální situací nespokojeni, řešení by viděli v obnovení vlakového spojení.„O víkendu by byl potřeba minimálně jeden autobus navíc. Z Jihlavy skoro nic nejede. Možná by také stálo za to znovu zauvažovat o vlakovém spojení,“ míní Hana Jakoubková z krajského města.
„Na zvýšení spojů nám chybí peníze. Ročně platíme přes milion korun a víc opravdu dávat nemůžeme,“ podotkl starosta Jindřich Skočdopole. „Řešením by možná byl soukromý vlakový dopravce, který by obnovil železniční dopravu mezi Polnou a Dobronínem. Takový tady ale momentálně není,“ doplnil první muž města.
Jediný soukromý provozovatel vlakové dopravy funguje na Jindřichohradecku. „Provozování železnice je velice náročné. Podstatné vždycky je, aby v uvedeném úseku byl vlak dostatečně využíván,“ uvedl Jan Šatava, ředitel Jindřichohradeckých místních drah. „I tak se ale provozování soukromé železnice neobejde bez podpory z veřejných zdrojů.“