Kraj, který bude investorem, chce na tento projekt získat dotace z evropských fondů. Termín zahájení stavebních prací se ale nedá odhadnout kvůli obtížnému jednání s majiteli pozemků, řekl novinářům náměstek hejtmana Václav Kodet.

"Nebyli bychom úplně překvapeni, kdyby u některých majetků muselo dojít k vyvlastnění," podotkl náměstek. Do průmyslové zóny kraj plánuje odklonit silnici II/352, po níž nyní auta vjíždějí do města úzkou Polenskou ulicí. Tuto část komunikace si po ukončení nového silničního úseku převezme město Jihlava.

V průmyslové zóně sídlí několik velkých firem, mezi nimi i společnost Bosch Diesel. Největší podnik v kraji zaměstnává asi 6200 lidí. Částečného zlepšení dopravního spojení se firmy v této lokalitě dočkaly v závěru minulého roku, kdy byla otevřena nová půl kilometru dlouhá silnice spojující zónu s přivaděčem k dálnici D1. Investici téměř za 200 milionů korun platilo město a stát.

Šance na evropské dotace potrvají do roku 2013. Na přestavbu a modernizaci krajských silnic II. a III. třídy může Vysočina během sedmi let získat několik miliard korun. Spolu s povinným krajským podílem by na dopravní stavby mohlo každým rokem plynout kolem 700 milionů.