Na jedné straně architekt, který má zkušenosti s rozvojem jiných letišť, říká, že náklady se vyšplhají na 200 milionů. Na druhé straně vypracovaná studie kraje, která hovoří o 10 miliardách.

Rozdíl 9 miliard 800 milionů je razantní. Možná proto, že studie kraje předpokládá vybudování „plnohodnotného“ letiště. Levnější variantě stačí zpevněná přistávací dráha.

Studie také hovoří o ztrátovosti. Kdo by tedy měl tuto ztrátu kompenzovat? Kraj? Ale proč? Vždyť s letištěm na území Jihlavy, do kterého nemá pravomoc zasahovat, nemá nic společného. Ten jen nechal vypracovat studii, která by prospěla rozvoji Vysočiny.

A koho tu máme dál… Naší metropoli. Ale ta prozatím mlčí. Z velkých soukromých firem projevilo zájem v dotazníkovém průzkumu, který provedl krajský úřad, celkem 8 firem. Ale pouze jedna by se podílela na nákladech výstavby. O tom, zda by se podílely na kompenzaci ztráty, studie bohužel nemluví. Shoda je v nedohlednu. Když nám na to nedá Brusel, asi se létat nebude.