Dokončení nových tří kilometrů komunikace II. třídy, díky nimž bude z obce vyvedena doprava proudící mezi Žďárem nad Sázavou a Jihlavou, se předpokládá v závěru příštího roku. Náklady převýší 100 milionů korun, řekl hejtman Miloš Vystrčil.

Kraj Vysočina, který bude investorem, během léta vybere zhotovitele stavby. Na projekt bude žádat o dotaci EU. Proto bude zahájení prací záviset i na tom, jaká pravidla budou pro takové projekty platit v novém sedmiletém období pro čerpání strukturálních fondů, jež potrvá do roku 2013.

Bohdalovští požadují obchvat léta, obecní úřad pomohl kraji vyjednat výkup pozemků. Po členité silnici II/353 denně projíždí několik tisíc aut. Velmi nebezpečným místem v obci je přechod pro školáky i ostrá zatáčka. Obchvat vznikne na pozemcích vpravo ve směru od Žďáru nad Sázavou.

Na silnici, která slouží i jako přivaděč k dálnici D1, kraj před třemi lety opravil tři kilometry mezi Bohdalovem a Novým Veselím. Rekonstrukce tehdy nejhoršího úseku této silnice stála 75 milionů korun.

Investice do spojky dlouhodobě požaduje Žďár nad Sázavou. Lepší dopravní spojení pro svůj rozvoj potřebují hlavně tamní podniky. Firma Arrow ve městě loni zahájila výrobu zdravotnických pomůcek, která by měla výhledově zaměstnat několik stovek lidí. Cooper Standard letos rozšíří závod na výrobu dílů pro automobily. V podniku nyní pracuje 370 lidí, během dvou let by jich mělo být 800.

Během uplynulých dvou let Brusel přidal na silniční stavby kraje Vysočina zhruba 200 milionů korun. Do roku 2013 by spolu s povinným krajským podílem mohlo na přestavbu silnic II. a III. třídy každým rokem plynout kolem 700 milionů korun.