„Je to dáno i tím, že jsme jedním z regionů, který má největší počet malých a malotřídních škol. A pro handicapované děti je obtížné jezdit do velkých a specializovaných škol. Proto podporujeme individuální integraci,“ uvedla krajská radní Martina Matějková.

Žákům se zdravotním a kombinovaným postiženým v současnosti pomáhá 106 asistentů pedagoga. „Pomáhají dětem, které potřebují zvýšenou péči, s hygienickými úkony nebo psaním. Mají také k dispozici specializované pomůcky,“ dodala radní.

Činnost asistentů kraj dotuje více než šesti miliony korun ročně. V letošním školním roce se projekt rozšířil i na děti se sociálním znevýhodněním. „V naší společnosti je spousta dětí, které potřebují péči odborníků,“ uvedla ředitelka 3. základní školy ve Žďáře nad Sázavou, Jana Svobodová.

V rámci skupinové integrace jí poskytl kraj tři asistenty pro zdravotně handicapované a dva pro sociálně znevýhodněné. „Také máme pět osobních asistentů. Ty jsou pro děti s poruchami chování,“ sdělila.

„Na Vysočině máme již devět asistentů pro děti ze sociálně slabšího prostředí,“ doplnila Matějková. Ti pomáhají s přípravou na vyučování i během hodin. Stejně tak i s výběrem mimoškolní činnosti.