Cestovky nabízejí zájezdy za příjemné ceny většinou po celou sezonu.

„Existují cestovní kanceláře, které se zaměřily pouze na last minute zájezdy. Aby jim mohly seriózní cestovky konkurovat, snižují ceny po celou sezonu, takže se do zahraničí mohou lidé podívat za příjemné ceny většinou celoročně,“ míní majitelka stejnojmenné cestovní agentury Jitka Stránská.

„Nemyslím si, že by bylo last minutů nějak výrazně méně než vloni. Více jich začne být zase až v září a v říjnu,“ podotkl Stanislav Blažka, majitel CK S.T.A.N.D.A.

Co se týče oblíbených destinací, za kterými míří cestovatelé nejčastěji, žádná výrazná novinka se v letošní turistické sezoně neobjevila.

„Překvapilo mě jen, že se letos mírně zvýšil zájem o autobusové zájezdy do Španělska, který poslední dva roky nebyl zase až tak velký, a také se zájem lidí v našem regionu lehce odklonil od autobusové dopravy k letecké,“ řekl Stanislav Blažka.

 

Sázka na klasiku

Cestovatelé vsázejí i letos na osvědčenou klasiku – Chorvatsko, Řecko, Turecko, Tunisko nebo Itálii.

„Přibývají také atraktivní zájezdy od cizích cestovních kanceláří a roste zájem o opravdovou exotiku,“ doplnila Jitka Stránská.

Zájem o tuzemskou rekreaci nemůže Stanislav Blažka posoudit.

„Klienti, kteří mají jazykové bariéry, si domlouvají ubytování v českých hotelech a penzionech rádi sami. Vyjde je to levněji než s cestovní kanceláří. V cizině ale ne. Zahraniční hotel objedná za nižší cenu jedině cestovka,“ dodal.