„Žádám nápravu v tisku, stavbu jsme nefinancovali a o sto šesti stromech jsem nikdy nemluvil,“ nechal se slyšet starosta obce Růžená František Trojan.

Vlastníkem pozemku, na kterém silnice i stromy stojí, je kraj Vysočina. Ten se měl, podle slov starosty Trojana, ve věci více angažovat a zabezpečit kvalitní opravu silnice včetně míst, kde dnes stojí stromy. „Už jsme měli i kupce na dřevo,“ uvedl Trojan.

Odbor dopravy a silničního hospodaření krajského úřadu v Jihlavě mlčí. „K případu se nemá cenu vyjadřovat, bylo by to předbíhání událostí,“ řekl vedoucí odboru Ladislav Staněk, a odvolal se tím na rozhodnutí ministerstva životního prostředí, které posuzuje odvolání obce Růžená proti zákazu kácení stromů.

„Krokem z naší strany je také odvolání,“ prozradil Milan Plašil z Krajské správy a údržby silnic v Jihlavě. „Stejně jako Růžená nejsme s rozhodnutím o zákazu kácení spokojeni. Nic jsme nezanedbali a před zahájením stavby jsme si opatřili řádná vyjádření příslušných orgánů,“ upřesnil Plašil.

Kladná vyjádření ke kácení vydal odbor životního prostředí v Třešti a Obecní úřad v Růžené. „Kdyby nás nenahlásil nějaký místní aktivista, bylo by dávno hotovo,“ řekl Milan Plašil.

Co se bude dít, v případě úspěchu odvolání, už je rozhodnuto. „Až se stromy pokácí, natáhneme asfalt na díry po pařezech,“ nastínil Milan Plašil. „V rozpočtu na opravu silnice se na to prostředky najdou,“ uzavřel.

Okolo nynějších stromů současně vede také cyklostezka. Ta by podle některých místních byla po vykácení stromů také bezpečnější.

Podle sledování ekologického sdružení Arnika není však dotčený úsek pro dopravu, a to i cyklystickou, o nic víc nebezpečnější než jiná podobná místa s alejemi.