Město již v zóně postavilo silnici, po níž kamiony vyjíždějí na přivaděč k dálnici D1, a předpokládalo, že další potřebnou stavbu zajistí státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jihlavský primátor Jaroslav Vymazal po pondělním jednání na ministerstvu dopravy řekl, že investorem stavby by měl být kraj, který na akci zhruba za 100 milionů korun může dostat státní dotaci.

V zóně sídlí několik velkých firem, mezi nimi i společnost Bosch Diesel. Největší podnik v kraji zaměstnává přes 6000 lidí. Sousední Automotive Lighting má kolem 1800 pracovníků a nabízí další pracovní místa. Zástupci podniků požadují zlepšení dopravní dostupnosti dlouhodobě.

Jihlava loni dokončila nový úsek silnice skoro za 200 milionů korun. Přibližně polovinu nákladů uhradila díky dotaci ministerstva průmyslu a obchodu. Z této silnice se ale auta dostanou jen do jednoho směru dálničního přivaděče. Další stavba by měla zajistit obousměrné propojení.

Vymazal uvedl, že ŘSD investorem nebude, protože se ukázalo, že tato spojka nespadá do státních silnic I. třídy. O tom, zda se o tuto stavbu postará kraj, bude teprve rozhodovat krajská samospráva. Jak vyplynulo z dnešního jednání, stát by mohl kraji na stavbu přidat asi 88 milionů korun, uvedl Vymazal. Nový úsek silnice by pak mohl být zprovozněn do roku 2010, míní.

Kraj již stavbu jedné nové silnice do jihlavské zóny připravuje, a to ve směru od Polné přes Heroltice. Na tento projekt za více než 100 milionů korun chce získat evropskou dotaci. Přípravu stavby ale komplikují obtížná vyjednávání s majiteli pozemků.