Mladý architekt zpracovává na toto téma diplomovou práci. „Obhajoba, na kterou zhotovím i model náměstí, by měla proběhnout v únoru,“ doplnil Beke.

Dnešní náměstí považuje za neutěšenou plochu plnou aut s nedostatkem zeleně. „Z centra města je potřeba udělat zajímavý bod pro setkávání lidí. Podívejte se, jakou plochu dnes zabírají auta. Mám pocit, že náměstí neslouží lidem, ale automobilům. Jsem také automobilista, ale auta je potřeba na náměstí „schovat“, třeba do podzemních prostor,“ říká mladík.

Nelíbí se mu třeba i reklamy na sloupech osvětlení a na samolepkách v oknech. Vzhledově a umístěním mu příliš na náměstí „nepasují“ budky se zmrzlinou a občerstvením, trafika nebo vjezdy do podzemí obchodního domu Prior, které tvoří bariéru náměstí.

Samostatnou kapitolou je dlažba. „Podívejte se, jak chodí dámy po centru Jihlavy, když mají boty s podpatky. Chodí po obrubnících. Výjimkou je snad dlažba v Benešově ulici,“ podotkl student architektury.

A co Prior? „Historická zástavba v těch místech vždy byla. Budoucnost Prioru je otázkou, na kterou se teprve budu snažit najít odpověď,“ řekl David Beke.
Nyní ho čeká sběr informací a historických podkladů. Navštívil již archivy.