„Podle mého názoru je problém, že Třešť nemá v podstatě náměstí vůbec. Pokud tedy nepočítáme rozšířenou ulici vydávající se za náměstí. Ale na druhou stranu, i taková náměstí mohou fungovat, pokud ovšem, jako v případě Třeště, tudy neprochází páteřní komunikace Vysočinou,“ řekl Deníku Jiří Mezera.

„Na malém prostoru třešťského náměstí je strašně moc problémů,“ uvědomuje si vysokoškolský pedagog. Jednoduchým řešením by podle něj byl silniční obchvat centra města. „To je sice jednoduché, ale těžko realizovatelné řešení,“ uvažuje Mezera.

„Náměstí by mělo především sloužit pro shromažďování lidí. K manifestacím nebo oslavám. Myslím, že v případě části náměstí blíže k městskému úřadu se to podařilo, bohužel tu ale opět narážíme na problém s hlavní silnicí.“

Dále je v Třešti problém s autobusovým nádražím.

„To je jediné místo, kde by plnohodnotné náměstí mohlo vzniknout. Tento prostor ale zabírá věc (autobusové nádraží - pozn. red.), která, myslím, by mohla být jinde. Takový luxus, jako je autobusák na náměstí, si může dopřát jen nějaká středisková obec, ne město,“ myslí si Mezera.

„A když si ještě odmyslíme ty domy mezi autobusovým nádražím a budovou firmy Vývoj, vznikne nám krásné náměstí s dominantou v podobě kostela,“ vysvětluje své představy o třešťském náměstí Mezera.