Omezení se týká nedělní linky z Rohozné do Jihlavy s příjezdem do krajského města ve 13.40 a v opačném směru s návratem do Rohozné v 16.40. Stejně tak se Kostelečtí už nesvezou stejnou linkou ani ve všední den po sedmé hodině večerní.

Na omezení si musí cestující veřejnost zvyknout i na autobusové lince Jihlava–Batelov, Lovětín–Počátky. Sobotní ranní spoj číslo dvanáct už nejede vůbec a obyvatelé Kostelce nebo cestující, kteří do obce míří, se nesvezou ani spojem 15 a 18, které jezdí například ve čtvrtek dopoledne.

 

Omezení kvůli penězům

„K rozhodnutí nepodílet se už na placení těchto linek nás vedla ztrátovost uvedených spojů. Z Kostelce jimi jezdil přibližně jeden člověk za čtrnáct dní,“ vysvětlil starosta Kostelce Jaroslav Matula. „Čistě z ekonomických důvodů jsme si proto nechali jenom linky, které ztrátové nejsou. To, že u nás autobusy staví, nás ročně přijde asi na 120 tisíc korun,“ dodal.

Některým obyvatelům Kostelce rozhodnutí zastupitelů vadí, jiní jejich důvody chápou. „Nevadí mi toto omezení. Já osobně autobusem nejezdím. K cestám používám auto,“ uvedl Jan Höfer. „Mimo to má Kostelec i vlak, takže lidé mohou jezdit jím,“ dodal.

Trochu jiného názoru je další obyvatelka Kostelce, která si ale nepřála uvést své jméno. „Myslím si, že tu kvůli tomu bude nějakou dobu zmatek. Někoho by mohlo překvapit, že autobus, kterým byl občas zvyklý jezdit, mu najednou nezastaví,“ řekla postarší žena, která bydlí na okraji obce. „Podle mého názoru by měli autobusové linky nechat tak, jak jsou a dále je platit,“ míní.

„Autobusy budou obcí projíždět kvůli rozhodnutí místních zastupitelů. Jinak budou ale linky i nadále jezdit stejnou trasu jako doposud. Náklady za Kostelec převezmou ostatní obce dle dohody mezi sebou,“ řekla personální ředitelka ICOMu transport Lenka Dostálová.

„Rozhodnutí zastupitelů Kostelce chápu. Stejný krok jako zastupitelstvo Kostelce ale naše obec určitě nepodnikne. Zmíněné autobusové linky jsou pro nás důležité. Jezdí s nimi lidé do nemocnice nebo na odpolední směny. Proto se budeme i nadále na jejich financování podílet. Ročně podle hrubého odhadu, kvůli Kostelci, zaplatíme o deset tisíc víc než doposud,“ uvedl první muž Rohozné František Venkrbec.