„Tam jsou ovšem navrženy projekty za tolik peněz, že minimálně polovina z nich se bude muset seškrtat, abychom se vešli do daného rámce. Ještě je otázkou, jestli se autobus dostane mezi položky neseškrtané nebo seškrtané,“ poznamenal náměstek primátora Radek Vovsík.

K možnosti opravy staré škodovky se vyjádřil i ředitel dopravního podniku Josef Vilím. „Od začátku tvrdím, že problematika historických vozidel je krásná věc, je to ale v provozování hromadné dopravy třešnička na dortu, která něco stojí. Naší prioritou je i nadále obnova vozového parku. Pořád ještě máme dvacetiletá vozidla. V tuto chvíli přemýšlet o té třešničce na dortu, to je pro nás problém,“ prohlásil Josef Vilím.

Vozidlo patří sdružení Za záchranu historických trolejbusů a autobusů Luďka Bohuňovského. Sdružení žádá město o příspěvek na rekonstrukci. Jihlava by se stala spoluvlastníkem vozidla. Mohla by se jím pochlubit například při oslavě sta let MHD v roce 2009.

Sdružení má teď sedm starých jihlavských vozidel. Řeší problém s garážemi. Požádalo o možnost umístění vozů v dopravním podniku.