„Když máte kamion prázdný, není to tak zřejmé, ale když naložíte náklad kolem 20 tun, zjistíte nedostatky,“ poznamenal Konstantinos Charaklias, který se nákladní dopravě věnuje od roku 1985.

„Nejhorší kruhová křižovatka je na Březinkách. Toho, kdo ji vymyslel, bych tam poslal s kamionem s vlekem. Nic naopak nemám proti objezdu u Domu zdraví. Problém je ale zase u Kauflandu. Například s přechodem pro chodce,“ vzkázal další jihlavský provozovatel nákladní dopravy Lubomír Pečta.

Objezd u průmyslové zóny, na kterém měl v pondělí nehodu plzeňský řidič František Blecha, mohl být podle něj širší. Totéž si myslí i ředitel firmy Jipocar Petr Prokop.

„Ale zaplať pánbůh, že ve městě objezdy máme. Lze je však dělat velmi jednoduše, uprostřed postačí i drobný kopeček. Když ho přejedete, nic na vozidle nepoškodíte,“ zmínil Prokop.

Upozornil také na problematické značení: „Třeba na objezdu u Bosche řidič nedostane informaci, jak jet ke Kronospanu, jak do Bosche nebo do firmy Automotive Lighting.“

Dopravní inženýr jihlavské policie Jiří Kučera zatím podněty ke změnám na objezdech od dopravců nezaznamenal.

Pravděpodobnou příčinou pondělní nehody bylo podle mluvčí policie Jaroslavy Slavíkové nepřizpůsobení rychlosti.

Řidič Blecha nicméně říkal, že jel zhruba desítkou.

„Některé objezdy jsou nevyhovující. Například ten na Březinkách má malý poloměr, vozidla tam jezdí evidentně přes obrubník,“ odpověděl na dotaz Deníku bývalý policista, dnes penzista Jaroslav Bílek.