Vizuální představu architekta přinesl Deník v úterý, dnes Beke přibližuje třeba své představy o podzemních garážích na Masarykově náměstí.

Ve vašem návrhu neparkovala na náměstí auta. Kam jste je schoval?
Auta jsou v podzemí. V prostoru, který dnes zaujímá podzemí obchodního domu Prior a kryt civilní obrany. Labyrint podzemí by nebyl výstavbou parkoviště zasažen. Vzniklo by 242 míst k parkování, což je téměř stejný stav jako dnes na povrchu. Vjezd by byl ze Znojemské ulice.

Oproti současnosti nemáte na vizualizacích zeleň kolem morového sloupu. Co vás k tomu vedlo?
Stromů mám na náměstí navrženo přes 120, což je dvojnásobek oproti dnešku. A pokud jde o dřeviny kolem morového sloupu, tak přes ně nyní nikdo nevidí, jak ten sloup vypadá. Proč bychom měli tak hezkou stavbu schovávat za stromy?

Jednu z linek městské hromadné dopravy navrhujete vést i Benešovou ulicí. Tam je jaký důvod?
Nynější systém dopravy není časově výhodný. Jde o to, aby se nedublovaly linky až ke kinu Sokol. Nechci z „Benešky“ dělat komunikační tepnu, pěší zóna by tam zůstala.

Proč jste nezachoval Prior? Co vás k tomu vedlo?
Prozkoumal jsem jeho konstrukci a dispozice. Zamyslel jsem se, jaké jsou možnosti využití, a nakonec se nerozhodl pro žádnou velkou moderní budovu v centru náměstí. Koketoval jsem s moderní budovou. Stejně by to ale asi byl terč kritiky.

Na náměstí jste zúžil silnice, proč?
Zúžil jsem je na šest metrů. Důvod? Třeba, aby bylo víc místa na restaurační zahrádky. Teď když je restaurace vybudují, nemají chodci téměř kudy projít. Například před Radniční. Jinak by nikde už nebyly obrubníky. Silnice bych zvedl do úrovně chodníků.

Co byste v centru zachoval?
Například lampy. Ty mi nepřijdou jako špatné.

Jaroslav Paclík, Miroslav Mareš