Rekonstrukce ulice v délce 850 metrů včetně kousku navazující Jungmannovy ulice pohltila přes loňské léto do podzimu více než třicet milionů korun.
Místní obyvatelé si během půl roku od slavnostního otevření navykli na pohodlné roviny komunikací, po nichž se dobře chodí i jezdí.
„Měsíce jsme se v polních podmínkách s výkopy a bagry těšili na otevření ulice. Po půl roce jsme velmi spokojeni, všechno je krásně nové a úhledné. Postrádáme jen trávníky na volných místech,“ připomněla Alena Matysová, která bydlí právě v Čenkovské ulici.
„Lidem slouží nově padesát parkovacích míst a konečná úprava přinese i zeleň mezi silnicí a chodníky,“ upřesnil starosta Vladislav Nechvátal.


Budou měřit

Půl roku po otevření projevili zájem hygienici. „Ulice je stále ve zkušebním režimu. Ve čtvrtek 24. dubna přijedou pracovníci Státního zdravotního ústavu měřit hlučnost v celé délce. I hodnoty hluku ovlivní uvedení do trvalého provozu,“ přiblížil vedoucí technického odboru třešťské radnice Stanislav Bartoš.
Za rekonstrukci Čenkovské ulice, nejdražší akci šestitisícové Třeště za desetiletí, jen město zaplatilo na 13 milionů korun.
Kraj Vysočina investoval bezmála 11 milionů. Jihomoravská plynárenská dva miliony a další investoři zbytek do tří desítek milionů.
Na 50 domů má nové kanalizační a plynové přípojky. Vzdušný rozvod elektřiny nahradily vodiče pod zemí se 76 domovními přípojkami.
Chrániče optického vedení v budoucnu povedou signály kabelové televize a internetu.
Nikdo si už nevzpomene na železniční přejezd s rozviklanými prkny, jehož oprava přišla České dráhy na 700 tisíc korun.
„Šestnáct let dojíždím do firmy v Čenkovské ulici. Ta se mi nikdy nelíbila. Teď máme krásný příjezd až k bráně, což těší nás i naše partnery,“ ocenil podíl radnice a dalších investorů Jiří Kotrba, ředitel významné regionální firmy Strojírny Podzimek.
„Ulice vypadala nehezky, ale rekonstrukcí získala skvělou podobu. Ozvou se občas hlasy, že je úzká vozovka a další připomínky, ale není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem,“ uzavřel rčením místostarosta Vladislav Hynk.