Témat, kterými se studentské týmy zabývaly, bylo hned několik. „Cílem bylo například vyřešit jednu problémovou křižovatku, zvýšit bezpečnost několika jihlavských přechodů pro chodce, zvýšit ve městě počet parkovacích míst či navrhnout nové trasy městské hromadné dopravy,“ vyjmenoval vedoucí magistrátního úřadu územního plánování Tomáš Lakomý.

Ke každému problému vypracovali sudenti několik řešení. „Snažili jsme se nabídnout vždy jednu levnější a jednu finančně náročnější variantu,“ vysvětlil jeden z účastníků konference, student Ondřej Prchal.

„Především naši zahraniční kolegové jsou zvyklí na trošku jiné poměry, a některé projekty jsou tak spíš vysněnou vizí než realizovatelnou stavbou,“ přiznal Prchal.

Jeho připomínka se týkala především řešení křižovatky ulic Brněnská a Kosovská, kde rakouští studenti směle navrhli dva kruhové objezdy.

„Ty by sice dopravní situaci vyřešily, ale oba objezdy by se stavěly na mostní konstrukci, což je riskantní a velmi drahé,“ uvedl dále Prchal.

Magistrát nabral nápady

O něco šťastnější ruku měli studenti navrhující řešení přechodů. Ukázalo se, že mnohde by stačilo vybudovat středový ostrůvěk či posunout zastávku a místo by bylo bezpečnější. „Dělené přechody jsou levným a efektivním řešením,“ zmínil zástupce jednoho českého týmu Tomáš Padělek. „Například u kina Sokol by byl ostrůvek ideální cestou, jak řidiče donutit zastavit za trolejbusem,“ podotkl student.

„Konference byla rozhodně přínosem,“ zmínil primátor města Jaroslav Vymazal. „Velmi mě zaujal například návrh na zúžení ulic a zpomalení provozu. Takový nápad rádi využijeme,“ uvedl primátor.