Firmy sídlící v blízkosti křižovatky, známé jako u Tří věžiček, v okrajové části Jihlavy volají po změně jejího dopravního řešení. Silnice už nestačí pohltit dopravní nápor, který neustále posiluje.


Lokalita je totiž v těsné blízkosti dálnice, a tím je pro podniky atraktivní. Díky tomu se místní průmyslová zóna rozvíjí. Hlavně ve směru na Antonínův Důl a Střítež. Roste ale i doprava, hlavně kamionová.


Šoféři mnohatunových kolosů pak mají problémy najet z vedlejších silnic na hlavní. „Řidiči na křižovatce často čekají i dvacet minut. Obrátíme se i na další firmy a společně budeme po městu požadovat nějaké řešení,“ řekl Deníku Jiří Císek, generální ředitel firmy ACO Stavební prvky, která má v průmyslové zóně Červený Kříž logistické centrum.


Kruhový objezd


Firmy by uvítaly třeba kruhový objezd, který by zrychlil dopravu. To ale není tak jednoduché. Na jeho vybudování totiž není dostatečný prostor.
Podle krajského radního Miroslava Houšky se o „kruháči“ ani neuvažuje. „Kruhový objezd by byl pouze jednoproudý. Ale tím, jak aut přibývá, bychom měli za deset let další problém a silnice by byla neustále ucpaná,“ zdůvodňuje hejtman Miloš Vystrčil.


Podle primátora Jihlavy Jaroslava Vymazala je stav tak složitý, že je obtížné ho vyřešit jak z pohledu města, tak i kraje. „Pomocnou ruku bude muset dát stát. Ten ale bude do roku 2010 dokončovat křižovatku na Pávově. Asi nemůžeme čekat vyřešení další křižovatky hned,“ řekl. Ve hře jsou i semafory. „Je otázkou, zda se k tomuto řešení dostaneme,“ dodal Vystrčil.


Kamiony z místních firem tak budou muset stát v kolonách i nadále. Alespoň malou náplastí má být oprava silnice od Tří věžiček do Stříteže. Rekonstrukce asi kilometrového úseku začne letos v srpnu a dokončena má být v říjnu. Kromě firmy ACO jsou v lokalitě i další firmy jako Jipocar, který se zaměřuje na kamionovou dopravu.

Pavel Med, Jaroslav Paclík