U kina Sokol, v Jiráskově ulici, pod Jánským kopečkem a v ulici S. K. Neumanna. To je malý výčet míst, kde je podle dopravního průzkumu, provedeného studenty při mezinárodní dopravní konferenci v Jihlavě, hazard vstoupit na přechod pro chodce.


Na vině je ve většině výše uvedených míst vytížení silnic, jejich šířka a špatně řešené přechody. Situace by se měla změnit již v průběhu příštího roku.
„Komise pro dopravu navrhla zařadit řešení čtyř nejnebezpečnějších míst do investic plánovaných na rok 2009,“ potvrdil náměstek primátora Josef Kodet. „Inspirovali jsme se studentskými pracemi a vybrali si návrhy s ostrůvky, které zpomalí provoz a zamezí nebezpečnému objíždění trolejbusů auty,“ dodal.


Ostrůvek – levné  a efektivní řešení


Stavebně nenáročné, ale vysoce efektivní členění přechodů podporuje i Pavel Domkář z městské agendy dopravy. „Chodec, který přechází silnici ve dvou fázích, je vystavován mnohem menšímu nebezpečí,“ míní odborník. „Instalace ostrůvků je navíc levné a časově nenáročné řešení,“ ujistil.
Instalace mobilního plastového ostrůvku trvá podle odborníka jen pár týdnů. Vybudování pevné stavby včetně frézování silnice se dá zvládnout v rozmezí dvou až tří měsíců.