Bezpečnější přechody pro chodce, lepší organizace dopravy na Masarykově náměstí a také optimalizace nočních spojů. To jsou požadavky, které vznesli obyvatelé Jihlavy při loňském dopravním průzkumu.


Právě úprava nynějších nočních spojů je jedním z přání, které se může splnit. „Na řešení požadavků občanů pracovali celý týden studenti
při mezinárodní dopravní konferenci,“ zmínil náměstek primátora Radek Vovsík. „Návrhy představíme radě města a vybereme ty, které zrealizujeme,“ doplnil.


U nočních spojů by to nebyl velký problém. Otázkou je, jak moc jsou vytížené. Jihlavská mládež, která v noci cestuje nejčastěji, si totiž zvykla na pohodlí.


„Jsem zvyklá jezdit v noci taxíkem. Většinou se nás domluví víc, takže si útratu za něj rozdělíme,“ přiznala Lucie Filová z Jihlavy.


Taxikář je klidný


„I kdyby nová noční linka začala fungovat, nemyslím si, že by nám brala práci. Když budou mít lidé na taxík, tak s ním stejně pojedou. Taxíkem budou doma za deset minut, autobusem by to trvalo určitě o dost déle,“ podotkl jeden z jihlavských taxikářů. Ovšem právě kvůli zmiňované rychlosti navrhli studenti vysokých škol dva modely zcela nové noční linky.


První, autobusová, by začínala na hlavním vlakovém nádraží, aby pak přes Masarykovo náměstí a Žižkovou ulicí zamířila na konečnou v Horním Kosově.
Druhá, kombinovaná, linka by svezla noční cestující také na Sasov a do ulice Romana Havelky.


„Důležité pro nás je, aby noční linka pokryla všechna důležitá stanoviště ve městě,“ vysvětlil náměstek primátora Josef Kodet. „Za důležitá místa považujeme nádraží, nemocnici, centrum a obchodní dům Tesco,“ nastínil možnou trasu. O budoucnosti linky mají jihlavští radní debatovat do konce září.

Martina Davidová, Michaela Hrozková