„Pro mě to bude hodně velké omezení. Pracuji v centru Jihlavy, kam denně dojíždím. Platit na náměstí bůhvíkolik peněz za hodinu, to bych vydělával jen na parkování. Musím okamžitě najít nové místo,“ naznačil právník z Třebíče Martin Šmídl.


„Pozemky město prodalo, vyroste na nich bytový dům,“ potvrdil náměstek jihlavského primátora Josef Kodet.
Magistrátní odbor dopravy už umístil před parkoviště dopravní značku „Zákaz vjezdu“ platnou od soboty.

To vše proto, aby Služby města Jihlavy mohly zlikvidovat betonové panely, na kterých auta po léta parkovala.
V krajském městě doprava houstne. V centru se dá parkovat například na placených parkovištích na Masarykově náměstí, u pošty a ve dvoře za kostelem v Křížové ulici.


Na náměstí by vzniklo asi 20 stání
Přibýt by k nim mohlo další. Komise rady města pro dopravu doporučila pro veřejnost otevřít parkoviště před prodejnou Baťa na náměstí. Tam by podle vedoucího magistrátního odboru dopravy Jána Tinky mělo vzniknout 20 parkovacích míst.


„Bezplatné parkoviště by bylo od časného rána plné, určitě zavedeme placenou službu. O výši parkovného jednáme. Bude to asi 20 korun za hodinu jako na ostatních parkovištích náměstí,“ uvedl Tinka.K stáním by se podle něj mělo zajíždět z horní části náměstí od pošty.


Podle ředitele městské policie Jana Frence bude zrušená plocha v Křížové ulici řidičům chybět. „Je škoda, že se velice využívaná plocha blízko náměstí uzavírá. Parkovat tam mohlo až 100 vozidel,“ připomněl Frenc.


Ve hře je kromě stání u Bati další parkoviště na místě venkovní plochy Horáckého zimního stadionu s asi 60 místy. „Z parkoviště podle hygieniků nelze vyjíždět do Tolstého ulice a na horním konci by se vjezdem do jednosměrné ulice silně koncentrovala doprava. Na řešení pracujeme,“ upozornil včera Ján Tinka.


A co Vy? Máte tip, kde nechat auto stát zdarma? O svůj názor se můžete podělit níže v naší diskuzi.

Stanislav Jelínek, Jaroslav Paclík