První cestující ji začnou využívat v polovině prosince – od změny jízdních řádů na železnici.
„Pro lidi dojíždějící ze směru od Třeště a z Telčska je to perfektní vylepšení. Pro zaměstnance z jiného směru nová zastávka nebude mít význam, protože trať od Jihlavy končí na „hlavním“ kosteleckém nádraží,“ přiblížil zaměstnanec masokombinátu Rudolf Švaříček.

Podle náměstka ministra dopravy Vojtěcha Kocourka se časem otevře i přímá cesta od Jihlavy. Kdy přesně, to ale není stanoveno. A jde o horizont v řádu několika let.

„Kostelecké nádraží čeká přestavba kolejového systému. Úpravy vyloučí přestupování a vlaky od Jihlavy pojedou po trati na Slavonice se zastávkou u masny,“ upřesnil Kocourek.

„Když bude jízdné za slušnou cenu a časy příjezdů dobré, zaměstnanci z Telčska a Třešťska se rozhodnou jistě pro vlak,“ přemítal technik Kosteleckých uzenin Miloš Vrátil.

Cenově a časově není mezi vlakem skoro rozdíl. Například páteční odpolední vlak z Kostelce do Telče stojí nyní v režimu zákaznického jízdného 27 korun. Ujede 23 kilometrů za 41 minut.

Autobus Icomu transport urazí 23 kilometrů za 40 minut a stojí 26 korun.

Projektanti zastávku umístili před koleje naproti mrazírnám. Opravena již byla kolej, připraveno je odvodnění, nástupištní hrana je také hotova. Dělníky ale čeká ještě dost práce.

Od 3. listopadu bude zastávka sloužit jako staveništní, což znamená, že tam mohou zastavit vlaky pro potřeby stavby.

Stanislav Jelínek, Jaroslav Paclík