První cestující ji začnou využívat v polovině prosince – od změny jízdních řádů na železnici. „Pro lidi dojíždějící ze směru od Třeště a z Telčska je to perfektní vylepšení. Pro zaměstnance z jiného směru nová zastávka nebude mít význam, protože trať od Jihlavy končí na „hlavním“ kosteleckém nádraží,“ přiblížil zaměstnanec masokombinátu Rudolf Švaříček.

Podle náměstka ministra dopravy Vojtěcha Kocourka se časem otevře i přímá cesta od Jihlavy. Kdy přesně, to ale není stanoveno. A jde o horizont v řádu několika let.

„Kostelecké nádraží čeká přestavba kolejového systému. Úpravy vyloučí přestupování a vlaky od Jihlavy pojedou po trati na Slavonice se zastávkou u masny,“ upřesnil Kocourek.

„Když bude jízdné za slušnou cenu a časy příjezdů dobré, zaměstnanci z Telčska a Třešťska se rozhodnou jistě pro vlak,“ přemítal technik Kosteleckých uzenin Miloš Vrátil.

Cenově a časově není mezi vlakem a autobusem skoro rozdíl. Například páteční odpolední vlak z Kostelce do Telče stojí nyní v režimu zákaznického jízdného 27 korun. Ujede 23 kilometrů za 41 minut.

Autobus ICOM transport urazí 23 kilometrů za 40 minut a stojí 26 korun.

Zastávka vyrůstá  naproti mrazírnám

Projektanti zastávku umístili před koleje naproti mrazírnám. Opravena již byla kolej, připraveno je odvodnění, nástupištní hrana je také hotova. Dělníky ale čeká ještě dost práce.

Od 3. listopadu bude zastávka sloužit jako staveništní, budou tam moci zastavit vlaky jen pro potřeby stavby.

Jak jezdí lokálka z Kostelce nyní?
Stanice Doba jízdy
Kostelec    0 minut
Salavice    5 minut
Jezdovice    7 minut
Třešť    12 minut
Hodice    18 minut
Sedlejov    27 minut
Mysliboř    36 minut
Telč    41 minut
Telč, Staré město   46 minut
Radkov    51 minut
Slaviboř    54 minut
Dačice    64 minut
Slavonice    105 minut
Zdroj: jízdní řád Českých drah

Stanislav Jelínek, Jaroslav Paclík