„Jihlavě pomáhá obchvat, ale ve špičce stojíte ve městě častokrát před značkou Dej přednost v jízdě. Je to místy nekonečné a projedete jen nadrzo,“ připomněla řidička z Jihlavska Věra Havlíčková.

Vedení města chystá nápravu. Prioritně by se měly změnit křižovatky ulic Na Dolech a S. K. Neumanna u mlékáren, křižovatka Rantířovské a Žižkovy ulice poblíž ústředního hřbitova a také křížení Brněnské ulice se sjezdem k zoologické zahradě.
Na všech třech místech je hustý provoz.

Problém vzniká třeba u hřbitova

Řidiči si stěžují často na křižovatku u hřbitova, kde přednost musí dávat automobily jedoucí ve směru od Rantířova a Horního Kosova. „Ve špičce tam čekají v řadě někdy i desítky aut. Zvlášť, když po hlavní silnici jezdívají řidiči rychleji než padesátkou. Právě tam by situaci skvěle vyřešil kruhový objezd. Navíc je v těch místech nebezpečný přechod mezi Havají (lokalita s holobyty – pozn. redakce) a supermarketem. A po setmění tam je osvětlení nic moc,“ přiblížil včera podnikatel z Jihlavy Jiří Nechvátal.

V koloně stojí i řidiči na křižovatce u mlékáren, kteří vjíždí do Jiráskovy ulice od Horního Kosova. Asi nejhůř se ale na hlavní silnici dostávají kamiony z mlékárny.

„Osobní auto přidá plyn a prosmýkne se. Horší je to s naloženým kamionem. Kruhový objezd bychom velmi vítali i přes problémy s jeho výstavbou,“ vyjádřil se technický náměstek mlékárny Moravia Lacto Pavel Ženčák.

„Příští rok bychom měli řešit projekty. Stavební práce by pak mohly na křižovatkách následovat v roce 2010,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet.

Z některých křižovatek by podle něj mohly být kruhové objezdy. „Jsme jim nakloněni, ale záleží na prostoru, uložení sítí a majetkových záležitostech,“ zmínil dále Kodet. O výši nákladů na úpravu křižovatek město představu ještě nemá.

Lenka Pospíšilová, Stanislav Jelínek