„Vozidla budou vybavena počítačem, který bude napojen na GPS systém, a na základě toho se budou v Jihlavě ovládat semafory,“ přiblížil záměr vedoucí dopravy jihlavského magistrátu Ján Tinka.
V praxi to znamená, že pokud bude trolejbus nebo autobus v blízkosti křižovatky, pozdrží systém zelenou na semaforech déle, aby mohl trolejbus křižovatkou projet bez čekání.
„Lidé se tak do města MHD dostanou rychleji než autem a ve městě se sníží emise. Autobusy MHD navíc nebudou zbytečně spalovat naftu bez užitku,“ dodal Tinka.
V rámci plánovaných úprav by se na některých zastávkách měl objevit také nový informační systém, podobný vlakovému, který bude cestující informovat o zpoždění spojů, případně dalších komplikacích v dopravě.
Mohl by být vybaven i reproduktory. „Momentálně se začíná zpracovávat projektová dokumentace. Pokud vše půjde dobře, mohl by se tento systém ve vozech MHD objevit v roce 2010,“ odhadl vedoucí odboru dopravy. Stejný systém už funguje v Brně a v Olomouci.