Jaké dojmy z komplexu, který vyšel celkově na 1,35 miliardy korun, má předseda představenstva investorské firmy CEI Building Martin Jaroš? Nejen na to odpověděl v rozhovoru.

Co vás na City Parku zatím nejvíc zaujalo? A co naopak v prvních týdnech provozu příliš nepotěšilo?

Z mého pohledu je na skutečně reálné hodnocení ještě brzy. Vyčkejme s ním třeba do léta příštího roku. Jednu věc lze říct ale již teď, a ta mě potěšila.

O co konkrétně šlo?

City Park se setkává se zájmem občanů. Potvrzuje se, že velká skupina obyvatel Vysočiny se na CPJ těšila a vítá ho. A druhá věc, co mě potěšila profesionálně, je opravdu velký zájem o City Park mezi odbornou veřejností, odbornými novináři a i kolegy developery. Dostali jsme opravdu mnoho velmi pozitivních ohlasů, až nás to trošku zaskočilo. Nebývá to úplně zvykem. Mnoho reakcí je i ze zahraničí.

Co ještě potřebuje podle vašeho názoru doladit? O předposledním víkendu se pracovalo třeba na zeleni okolo centra. Je zeleň hlavním restem City Parku?

V minulém týdnu byla provedena kontrola plnění dohod o provádění sadových úprav, vše bylo shledáno v pořádku. Obecně potřebujeme ještě chvíli času na zaregulování a doladění všech technologií. Přestože toto probíhá vcelku úspěšně, jde o velmi náročný proces, budova je velmi složitá. Na většině obdobně komplikovaných stavebně technologických dílech probíhá tento proces v řádech měsíců až do jednoho roku. Prosím všechny návštěvníky o trpělivost, většina věcí se dá doladit pouze za provozu centra.

Parkujete často na parkovišti City Parku? Jak se vám tam parkuje?

Ano, parkuji tam. Pokud vaše otázka směřuje k jednoduchosti parkování a orientaci, tak z porovnání s ostatními centry u nás i v zahraničí je podle mého názoru parkoviště stavebně velmi přehledné a jednoduché. Na čem ovšem musíme bezesporu popracovat – a už se tak děje – to je orientační systém v garážích. Jde o přehlednost a pomoc v orientaci zejména pro ty návštěvníky, kteří dorazí do jihlavského City Parku autem poprvé. To jsou všechno samozřejmě věci, které odhalí až skutečný provoz.

Proč nemohou do parkoviště vjíždět auta na LPG pohon?

Je to otázka, ale nikoliv pro nás. Vjezd není možný vzhledem k platným zákonům, konkrétně to zakazuje vyhláška o provozu na pozemních komunikacích a dále je to v rozporu s vyhláškou o technických podmínkách pro výstavbu, kde jde o bezpečnost staveb.

Parkoviště v City Parku je zatím bezplatné. Přemýšlíte již o jeho zpoplatnění? Pokud ano, od kdy a za jakou cenu?

Naše stanovisko se nemění, budeme se snažit o bezplatné parkování. Je pravda, že dochází k prvním případům zneužívání a musíme je začít řešit. Abychom nedopustili to, že skuteční návštěvníci CPJ mají problém s nalezením volného parkovacího místa. Současně nemůže City Park řešit problém s parkováním v Jihlavě jako takové.

Jak to je se značkou, která povoluje vjezd aut nižších než 2,3 metru? Číslo za desetinnou čárkou bylo umazáno. Objevují se problémy, že vjede do garáže vyšší vozidlo a pak se odře?

Snažili jsme se umožnit do horního patra garáží vjezd co nejvyšším vozidlům. Nyní záležitost parkování dolaďujeme a upravujeme drobnosti, chceme přitom i promítnout zkušenosti z prvního měsíce provozu parkování. A jenom pro doplnění a porovnání: v Praze na Pankráci bylo otevřeno v polovině listopadu obrovské špičkové nákupní centrum s povoleným vjezdem aut do 1,9 metru.

A už také pro doplnění: na jaký program se mohou těšit návštěvníci City Parku v Jihlavě kolem Vánoc? Přijedou zase nějací herci a celebrity?

Máme připravenou celou řadu akcí, z tradičních to bude Mikuláš. Na 7. prosince potom připravujeme dětskou módní show, na 13. prosince vánoční koncert s Leonou Machálkovou a dalším programem, v průběhu prosince bude v City Parku umístěn také Strom splněných přání pro děti z dětských domovů pořádaný ve spolupráci s Hitrádiem Vysočina, před Vánoci bude módní přehlídka a také vánoční představení pro děti a ještě snad i nějaké překvapení.