Co s nádražním objektem zamýšlejí dělat České dráhy?

„Nejde jen o modernizaci budovy, ale třeba i o trolejbusy, které sem zatím nejezdí. Musely by sem být nasypány velké peníze, pokud by tady mělo vzniknout nějaké centrum,“ poznamenal Miroslav Havel, ředitel krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Dráhy jako železniční uzel preferují hlavní jihlavské nádraží.

Stanice je podle něj zařazená do programu oživování nádraží. Zatím se ale nenašel zájemce který by si stanici pronajal a financoval její rekonstrukci.

Jednání s Českými drahami vedou o nádraží i zástupci radnice.

„Chtěli jsme pozemky, abychom mohli vybudovat novou silnici podél městského nádraží, která by odlehčila Jiráskově ulici. Projekt zbrzdil fakt, že pozemek nebyl nabídnut bezúplatně, ale za 17 milionů korun,“ poznamenal náměstek primátora Josef Kodet.

Potvrdil, že k nádraží Jihlava–město by mohla zajíždět i městská hromadná doprava, pokud by stanice byla zmodernizována. „Opravu nádraží dráhy v plánu mají, ale je daleko pod čarou,“ usuzuje Kodet.

Opravit by potřebovaly i byty v nádražní budově.

Ta není zateplená, okna jsou stará, dlažba v chodbě se propadá, lidé mají společný záchod v chodbě.
„My platíme Českým drahám nájem. Zvyšovali nám ho, ale podívejte se, jak to tady vypadá,“ rozhořčil se jeden z nájemníků.

A jaký je Váš názor? Přesunuli byste hlavní vlakové nádraží na stávající městské nádraží,neboVám vyhovuje na současném místě? Hlasujte v naší anketě!