Záměr označení silnic na Vysočině novou dopravní značkou se v podstatě nehnul z místa, podobně jako kamiony s letními pneumatikami ve sněhových kalamitách.

„Jeden náklaďák z Polska s letními gumami jsem potkal na cestách po Brtnicku,“ poznamenal z pozice šoféra Luboš Pavlíček, jinak známý vysočinský fotograf.

Poté, co ministerstvo dopravy umístilo značky na 72kilometrovém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Velkou Bíteší, chtěla Vysočina reagovat rozmístěním stejných značek na hranice kraje.

Nyní ovšem kraj vyčkává na reakci ministerstva dopravy. „Podepsal jsem v úterý dopis, ve kterém žádáme nového ministra dopravy Petra Bendla o odpověď na mou korespondenci ministerstvu z 19. prosince loňského roku,“ potvrdil hejtman Jiří Běhounek.

Co je cílem? Buď zavedení povinné zimní výbavy po celé republice, nebo odstranění značek z dálnice.

Kraj Vysočina se jinak, v případě nemožnosti dohody s ministerstvem dopravy, netají záměrem usadit značky Zimní výbava po celém území kraje Vysočina.

Zimní výbava by se dotkla i trolejbusů

Platnost značek po celém území Vysočiny by se pak týkala i všech měst a a obcí na Vysočině, což by mohlo způsobit čáru přes rozpočet například Dopravnímu podniku města Jihlavy (DPMJ).

„Pravidelně na zimu přezouváme zhruba polovinu vozového parku. Pokud bychom museli přezout všechny vozy, vyšlo by to na statisíce korun navíc. Jedna pneumatika vyjde až na osm tisíc korun, na vozy jich potřebujeme šest, museli bychom přitom dovybavit až třicet vozů,“ přiblížil ředitel DPMJ Josef Vilím.

Náklady by se tak jen v tomto případě mohly vyšplhat až na částku téměř milionu a půl korun.