S červenobílým vozem brázdí, v rámci oslav 100 let MHD v Jihlavě, společně s dalšími historickými trolejbusy a autobusem ulice krajského města od devíti hodin ráno až do čtyř hodin odpoledne .

„Trolejbus, s kterým jezdím, není v Jihlavě poprvé. Byl zde už v roce 1999, při oslavách 90 let jihlavské městské hromadné dopravy. Jihlavské ulice tedy zná,“ řekl Ladislav Podivín. Řízení tohoto typu historického trolejbusu se podle něho nijak výrazně neliší, od vozů, které se vyráběly po něm. „Mám k dispozici nejen tři pedály na brzdění a ovládání vozu, ale dokonce i posilovač řízení. S tímto trolejbusem se dá tedy jezdit skoro jako s osobním autem, akorát je větší,“ pochlubil se zkušený řidič.

Jeho hmotnost je 8,9 tuny, široký je 2,5 metru. Na délku pak měří 11 metrů a jeho výška se staženými sběrači je 3,25 metru. Vyřazen byl v roce 1995.

Oproti nejmodernějším vozům má tento trolejbus, který dokáže jet rychlostí až 65 kilometrů v hodině a uveze až sto pasažérů, jedu velkou výhodu. „Je jednodušší na údržbu. Na druhou stranu ale na něj neseženete žádné náhradní díly. Když nám něco chybí, musíme to sehnat buď z nějakého vraku nebo to musíme vyrobit,“ uzavřel Ladislav Podivín.