Po více než dvou letech od svého vztyčení totiž v lednu začaly fungovat tři mýtné brány.

Povinnost hradit mýtné platí pro těžkou nákladní dopravu. Jeho výše závisí nejen na počtu náprav, ale i na čase, kdy auto bránou projede. Nejvyšší sazba se počítá v době dopravní špičky od 15 do 21 hodin.

Největší problémy zavedení mýtného způsobilo dopravcům, kteří jezdí pro společnosti v průmyslové zóně. Jednou z nich je například Jipocar, k jehož významným zákazníkům patří jak Bosch Diesel, tak Automotive Lighting.

„I když sídlíme ve Stříteži a do obou firem to máme relativně blízko, mýtnému se nevyhneme. Jinak než po přivadeči se k nim nedostaneme,“ popisuje provozní ředitel Jipocaru Jiří Vybíhal s tím, že v době největší konjunktury vyjíždělo auto do Bosche pravidelně každou hodinu.

O kolik se transport prodraží, však vedení dopravní společnosti ještě vyčísleno nemá. „Zatím to monitorujeme,“ uvedl Vybíhal.

Další významný dopravce největšího krajského zaměstnavatele, ALK dopravní, už sumu zná.

„Jedna otočka do Bosche nás vyjde asi na deset korun,“ vypočítala zástupkyně firmy Stanislava Beranová.

Podle ní se však zvýšené náklady na ceně služeb neprojeví.

„Těžko někomu budeme zvyšovat cenu o deset korun. Zatím proto mýtné půjde čistě v naší režii,“ dodala Beranová.