Kvůli ředitelování se musel vzdát pozice v krajském zastupitelstvu.

Co jste udělal nejprve, když jste přišel do práce jako ředitel?
To si budu pamatovat dost dlouho. Hned v pondělí jsem zjistil, že v šatně teklo topení. Po chvilce pak, že od víkendu teče voda do jednoho z kabinetů kvůli zamrznutí okapů, a tak to nebyl zrovna nejlepší začátek.

Vaše aprobace je matematika a deskriptivní geometrie, budete toto nadále učit?
To, že jsem musel opustit některé třídy coby učitel, mě velice mrzelo. Ale nechtěl bych tento kontakt ztratit úplně, a tak budu, i když jenom částečně, v tomto pokračovat.

Kdy a proč jste si uvědomil, že byste se chtěl stát ředitelem?
Moje rozhodování, zda se přihlásit do konkurzu, nebylo vůbec jednoduché. Jedním z rozhodujících faktorů byla i nemalá podpora mnoha kolegů. Konečné rozhodnutí nebylo o osobních ambicích či emocích, ale o snaze dosáhnout společně s kolegy a studenty co nejlepšího renomé školy.

Myslíte si, že vaše zvolení mělo nějakou souvislost s tím, že jste působil v krajském zastupitelstvu?
Byl jsem si vědom, že někoho může při mém jmenování tato otázka napadnout. Sám jsem se snažil nedávat sebemenší důvod k jakýmkoliv pochybnostem, a tak i nyní na základě celkového průběhu mohu zcela jednoznačně na otázku odpovědět ne. Pokud by se přesto někdo s pochybnostmi našel, tak doufám, že mu moje práce ve funkci ředitele školy všechny jeho pochybnosti vyvrátí.

Jste v trochu zvláštní situaci. Vedete vlastně současně dvě sloučené školy.
Chtěl bych, abychom co nejdříve vešli do povědomí jako jedna škola, na které se vyučují dva odlišné obory. Nicméně složitější název školy vede k domněnce o dvou školách. Ostatně i na mnohých vysokých školách či fakultách se vyučují zcela odlišné obory.

Učil jste jak studenty gymnázia, tak střední školy, viděl jste v tom rozdíl?
Jednak bych chtěl uvést, že jsem měl štěstí na dobré studenty, i když ne vždy to bylo doprovázeno těmi nejlepšími výsledky. Hlavní rozdíl se odvíjí od zaměření studia, další rozdíl se občas vyskytoval v motivaci a i v přístupu ke studiu. Ale to samozřejmě záleželo a záleží na každém jednotlivci bez ohledu na zvolený obor.

Jaké změny plánujete?
Ke změnám chci přistupovat postupně. Od příštího školního roku začne ve škole nově pracovat studentský parlament, což by mělo kladně ovlivnit vzájemnou komunikaci mezi studenty, učiteli a vedením školy. Cílem je vytvoření příjemného studijního prostředí.

Bude v nejbližší době plánována nějaká přestavba ve škole?
Nejbližším úkolem je přestěhování odloučeného pracoviště na Batelovské ulici do prostor na ulici Hradecká. Vše bude řešeno v návaznosti na přístavbu základní školy a na uvolnění našich prostor, kde je v současné době praktická základní škola.

Jak to vypadá s oborem Podnikání a služby, je o něj zájem?
Obor Podnikání a služby se změnil na obor Ekonomika a podnikání a věřím, že v souladu s těmito změnami a i s dosahovanými výsledky se zájem o tento obor bude zvyšovat. Jde o to, aby se co nejvíce informací dostalo k žákům základních škol a k jejich rodičům.

Pavla Janoušková