Dvacet klientů z dobronínské pobočky Domova důchodců Ždírec se 8. června stěhuje do náhradního azylu v bývalém chirurgickém pavilonu nemocnice v Havlíčkově Brodě.

Uvolněný objekt v Dobroníně, spravovaný desítky let po bezúplatném převodu od obce krajským úřadem, by měla opět zdarma získat obec.

Samospráva dvoutisícového Dobronína počítá roky s tím, že objekt jako domov důchodců nevyhovuje novým normám. Vedení obce mělo v plánu po opětovném převzetí v budově zřídit startovací byty, nebo objekt využít jinak, jenže…

Starosta má strach z bezdomovců

Termín vyklizení budovy sice krajský úřad stanovil, ale Dobronín s komplexem, který sloužil jako domov důchodců čtyřicet let, hned nakládat nemůže. „Objekt bude za pár dní prázdný a vůbec bych se nedivil, kdyžby se do něj obratem nastěhovali bezdomovci, popsal svoje obavy dobronínský starosta Jiří Vlach.

Senioři v dobronínské pobočce ždíreckého domova důchodců žili v posledních letech, ještě za bývalého vedení krajského úřadu, pod stálým tlakem stěhování, jenom nedostatek peněz udržoval patový stav.

Představitelé Dobronína prohlašují, že nemají a zřejmě dlouho mít nebudou oficiální dokument o zpětném nabytí majetku.

Nemůžeme se hnout z místa. Ani zadat projektovou dokumentaci pro přestavbu objektu, třeba na byty nebo na něco jiného, či připravovat odhad a nabídku k prodeji,“ upřesnil první muž Dobronína. Je velmi rozhořčen postupem úředníků krajského úřadu, a hejtmanovi odeslal stížnost na jejich práci.

Zodpovědnost na čas zůstane na kraji

Radní kraje Vysočina pro sociální záležitosti Petr Krčál uvedl, že předat objekt původnímu majiteli mají úředníci majetkoprávního odboru krajského úřadu.

Vedoucí majetkového odboru krajského úřadu Petr Kolář potvrdil, že Dobronín má zájem o objekt a kraj obci vyjde vstříc bezúplatným převodem.

„Pokud objekt fyzicky nepředáme Dobronínu, budeme se o něj starat se vším všudy,“ upřesnil Petr Kolář.

Podle starosty Vlacha už minulé krajské vedení věc třikrát odložilo. „Připadá mi, že i to současné si s námi hraje jako kočka s myší. Převzetí se protáhne už tím, že záměr převzetí majetku obcí musí viset na úřední desce dva týdny, a pak teprve věc schválí zastupitelé,“ shrnul Vlach.