„Děláme trochu rozruch a recesi kolem všech větších akcí. Naše městečko dostalo nové nádraží pro vlaky a hned vedle pro autobusy, tak jsme se nastrojili jako vesničané a vydali se na výpravu do Telče,“ ujišťoval na vlakovém nádraží Jan Wimmer.

Šéf Velociped klubu města Telče a „táta“ patnácti lidí v „retro“ stylu od babky s husou v košíku přes dámy s klobouky dvacátých let až po židovské obchodníky v buřinkách s “viržinky“ přitahovali pozornost zástupů a nechali se při vší té slávě vyfotit před parní lokomotivou.

Je třeba přilákat zákazníky

Podle představitele Českých drah Lubomíra Křivánka, ředitele Regionální správy majetku Brno, je terminál v Telči na Vysočině vlajkovou lodí. „Chystáme v kraji další terminály v Jihlavě, Žďáru nad Sázavou, Novém městě, Náměšti nad Oslavou. Je třeba uvažovat do budoucna a přivést cestující na železnici tam, kde navazuje na autobusy,“ připomněl ředitel.

Telč dostala zmodernizovanou výpravní budovu v kabátu původní historické architektury. Nová je pokladna, čekárna, sociální zařízení i horní podlaží budovy se zázemím pro vlakové čety. Obnovou prošlo i nástupiště. Venkovní parkoviště má pro cestující více než dvacet míst. Sousední autobusové nádraží má šest zastávek, doplněných dvěma výstupními a dvěma odstavnými stáními.

„Jedinečná stavba dostala dopravní uzel v Telči na úroveň, kterou potřebuje cestující v 21. století. Oba způsoby dopravy využívají moderní centrální budovu a to je obrovský pokrok,“ připomněl nedávnou minulost vzdáleného autobusového nádraží bez sociálního zázemí mluvčí dodavatelského holdingu PSJ Miroslav Fuks.

Senátor Václav Jehlička připomněl, že nový terminál bude možná opět stanicí na trati do Rakouska, jako tomu bylo v minulosti. Terminál se začal stavět loni v červenci. Náklady vyšplhaly na 42 milionů korun. Z toho více než 30 milionů uhradila dotace regionálního operačního programu.