V pátek odpoledne poprvé od loňského září neodbočil při zpáteční cestě u čerpací stanice za Brtnicí na úzkou klikatou objížďku. Pokračoval přímo po čerstvě otevřeném zrekonstruovaném úseku silnice z Brtnice do Příseky.

Zatím třicítkou

Silničáři zatím nezkolaudovanou silnici otevřeli včera s omezením rychlosti pro osobní vozy, autobusy a nákladní automobily do 7,5 tuny. „Zaplaťpánbůh, že putili dopravu. Je tu třicítka, ale objížďka je horší. V zimě jsme se tam potkávali s kamiony, i když měly zákaz,“ připomněl Josef Blažek.

Rekonstrukce úseku v délce 1 918 metrů byla zahájena loni v září s rozpočtem 170 milionů korun.

Podle stavbyvedoucí úsekuIreny Musilové dělníci včera úderem čtrnácté hodiny odstranili značky zákazu vjezdu a doprava s omezením byla otevřena.

„Abychom řidiče netrápili, novou komunikaci jsme otevřeli. Není zkolaudovaná, takže platí omezená rychlost 30 kilometrů. Bezpečnost jistí i cedule Projíždíte stavbou, dbejte zvýšené opatrnosti,“ přiblížila Irena Musilová.

Úsek je zatím označen jen svislými dopravními značkami, vodorovné chybí. Rekonstrukce bude oficiálně dokončena 31. října, kdy má být na silnici všechno podle projektu.

Silničáři dodavatelských firem budou pokračovat v dokončovacích pracích za provozu.

Na stavbě úseku II/405 Příseka – Brtnice stavbaře zdržovala dlouhá zima a komplikace s odstřely podloží.

„Otevřeli jsme pro dopravu úsek, s těmi nejnutnějšími prvky pro zajištění bezpečného provozu a na svazích a v okolním terénu budeme dokončovat poslední práce. Pro nákladní vozy platí do odvolání trasa mezi Jihlavou a Třebíčí přes Stonařov,“ upřesnil včera vedoucí provozu hlavní stavební výroby firmy COLAS Jihlava Vít Weselý.

Brtničtí si už teď pochvalují, že cesta do Jihlavy bude pohodlná. Pozastavují se jen nad tím, že nová silnice plynule přechází do stávající staré komunikace, procházející městem. Za Brtnicí opět navazuje na starou silnici nedávno dokončená část trasy z Brtnice do Zašovic, jejíž rozpočet byl 175 milionů korun.

Silnice z Příseky do Brtnice prakticky kopíruje původní komunikaci, jenom ve směrových obloucích se liší. Stavbaři udávají zlepšení směrových a výškových parametrů komunikace, rozšířené na devět a půl metru.

Podle vedoucí krajského odboru dopravy Hany Strnadové silničáři použili při stavbě jednoho z propustků speciální technologii zakládání pomocí takzvaných geobuněk.